دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

روش شستشوي پوست خشك و حساس

مقالات رسمي لوازم آرايش

روش شستشوي پوست خشك و حساس

۷۳ بازديد

– كساني كه داراي پوست كم آب هستند، رخ خويش را با آب فقط صبح هنگام شست و شو دهند و براي پاك كردن پوست در شب از منزه كننده هاي ملايمي كه داراي مرطوب كننده هستند، به كارگيري نمايند . بهترين ماسك صورت
پوست هاي كم آب پس  از منزه شدن با اين تميز كننده ها، نرم و صاف باقي خواهند ماند . بنابراين در حالتي كه پس از مصرف يك منزه كننده، پوست بيش از حد كم آب و تحريك شد، علامت آن مي باشد كه اين تميز كننده مناسب پوست خشك نمي‌باشد .لايهبرداري پوست– دوش و حمام سبب رطوبت عمده پوست مي شود اما استعمال از آب داغ چربي و رطوبت ارگانيك پوست را از در بين برده و ادله كم آب شدن بخش اعظم آن خواهد بود . بدين ترتيب گرمابه گرم بايد در كمتر از 10 دقيقه انجام شود . در طول دوش به دست آوردن خوبتر مي باشد در گرمابه بسته نگه داشته شود تا بخار جان دار در فضا رطوبت بيشتري را به پوست برساند .
– پوست خشك نبايد هنگام شست وشو تحريك شود به اين ترتيب مي بايست از هرگونه اصطكاك بوسيله اسفنج يا ليف و شست وشودهنده هايي كه دارنده اسكراب هستند، خودداري شود .
– شايسته ترين رويه شستن پوست كم آب به كار گيري از دست هست .شست وشوي پوست كم آب با دست بايد به آرامي رخ گيرد و حالتي دايره مانند و ماساژگونه داشته باشد . اين روش بخصوص در دور و اطراف چشم مي بايست عمده قضيه اعتنا قرار گيرد زيرا مالش شديد پوست در پاره اي از مواقع موجب تحريك و التهاب آن خواهد شد . به كار گيري از آب ولرم و حوله پنبه اي پاك سفارش مي شود .منزهكننده ها، صابوني و غير صابونيپاك كننده هاي خشن وقوي صابوني مي توانند لايه چربي طبيعي پوست صورتتان را از في مابين ببرند و سبب ساز خشكي، سوزش و التهاب در پوستتان شوند .تميز كننده هاي غيرصابوني هم كه درصد كمي صابون دارا‌هستند و خفيفتر مي‌باشند بخش اعظم توصيه مي گردند . هنگامي كه شما داراي پوستي كم آب باشيد ، استفاده از يك پاك كننده ي ملايم با درصدي از مرطوب كننده در آن، ميتواند بهترين گزينه براي داشتن پوستي لطيف و منزه باشد . اگر سپس از شستشو با مواد پاك كننده، پوستتان كم آب ، ملتهب و يا اين كه در گير خارش شد همت فرمائيد محصولي ديگر را آزمون نماييد و چه بهتر كه با دكتر معالج مشاوره داشته باشيد .
صبحو شب مرطوب كننده به كار گيري كنيد بعد از آن از اين‌كه پوستتان را تميز كرديد و شاداب كننده يا اين كه تونر به آن زديد، فورا از مرطوب كننده استفاده فرماييد تا رطوبت پوست مراقبت شود . در صورتيكه پوستتان خشك مي باشد سفارش مي شود روز و شبكه‌هاي‌اجتماعي از مرطوب كننده به كار گيري كنيد . با يك لايه از روغن صورت استارت كنيد، ترجيحا تركيبي از روغن هاي طبيعي باشد . آن‌گاه از آن از يك مرطوب كننده توانا علي الخصوص در شبكه‌هاي‌اجتماعي ها به كارگيري نماييد .
حولههاي خويش را جديد كنيد اساسي نمي‌باشد مدل پوست تان چيست، مي بايست ليف و حوله خود را تر و تميز تغيير و تحول دهيد . باكتري ها به آساني مي توانند روي مرحله اين مورد ها تجمع كنند و خطر توليد تحريك يا اين كه جوش زدن رخ را به وجود بياورند .
مانعنور و روشنايي خورشيد شويد قرار به چنگ آوردن در معرض اشعه هاي UV به مرحله پوستتان آسيب وارد مي كند . اين اتفاق خير فقط خطر ابتلا به سرطان پوست را افزايش مي دهد بلكه پيري و كم آب شدن پوستتان را نيز سرعت مي بخشد . هر بار كه خواستيد مدتي بيرون برويد، مطمئن گرديد پوستتان به نيكي در برابر نور خورشيد مراقبت شده باشد . توصيه مي شود هر روز چه آفتابي چه باراني، از ضد آفتاب هايي استفاده فرمائيد كه SPF ذيل تر از 30 نداشته باشند .
مراقبپوست خشك دست‌ها باشيد به كار گيري از روغن زيتون گرم مي تواند دست‌هاي خشك و زبر شما را شاداب و قابل انعطاف نمايد . روغن زيتون غني از اسكوالين هست كه چربي ارگانيك پوست را تقويت كرده و گرماي روغن نيز سبب نفوذ عميق‌تر آن به پوست مي‌گردد . نصف فنجان روغن زيتون تصفيه نشده را به‌مدت 20 ثانيه درون مايكروفر گذارده و بعد از آن آن را روي پوست دست‌ها ماساژ بدهيد؛ در سطح آنگاه نيز هر دست را با كيسه پلاستيك پوشانده و به‌مدت 5دقيقه داخل يك كاسه آب گرم فرو ببريد تا گرماي آب به جذب خوبتر روغن ياري كند . آنگاه دست را از باطن آب و كيسه خارج فرمائيد . يادتان باشد بعد از آن از اين فعاليت دست‌تان را نشوييد . اگر از چربي دست‌ها ناراحت مي‌باشيد با يك حوله پاره اي چربي‌ آن را بگيريد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.