چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

لك هاي پوستي از كودكي تا بزرگساليبرخي ها ميگويند ككو مك پوست

۸۹ بازديد


لك هاي پوستي از كودكي تا بزرگساليبرخي ها ميگويند ككو مك پوست را زيباتر مينمايد و خيلي ها هم برعكس، اين لك هاي پوستي را دوست ندارند و با هر روش اي ميخواهند آنان را از صورتشان تميز نمايند.

بهترين ماسك صورت
پزشك احساني در رابطه اين لك ها توضيح مي‌دهد: لك و پيس در واقع لك هاي ناشي از آفتاب ميباشد كه مسائل ژنتيكي هم در توليد آن تاثير داراست. گهگاه كودك هاي خردسال را با لك و پيس ميبينيم و گهگاه هم اشخاص ميانسال و سالمند را، براين اساس مي قدرت اذعان كرد اين لك ها در سنين ذيل هم ممكن ميباشد ساخت شود كه به گفته اين كارشناس پوست و موي با ارتقاء سن و در اثر نوروفروغ خورشيد، تعداد آن‌ها بيش تر و رنگ شان هم پر رنگ خيس مي‌گردد. آنهايي كه لك هاي روي پوست شان را دوست ندارند، ميتوانند به ياري معالجه هاي دارويي و گاه ليزر و لايه برداري احوال بهتري توليد نمايند. اين عضو هيات علمي كالج ضمن بيان اين مقاله، خاطرنشان مينمايد: در حالتي كه كه معالجه هاي دارويي به‌اين اشخاص ياري نكند، از ليزر يا اين كه لايه برداري ياري مي‌گيريم تا نقص‌ شان برطرف شود.
 


آفتاب تقصير كار ميباشدآفتاب با تمامي خير هايش درصورتي كه مراقب نباشيم ميتواند تندرست مان را تهديد نمايد و افزون بر آن، از حيث زيبايي هم ايراد ساز شود. ساخت لك هاي پوستي ناشي از آفتاب يك كدام از همين موردها ميباشد كه پزشك معالج احساني در موردشان توضيح مي‌دهد: لك هاي ناشي از آفتاب معمولا در اثر ارتقاء سن ساخت و در حيطه پشت دست ها يا اين كه رخ و نصيب هايي از تن كه در معرض آفتاب جاي‌دارد، توليد ميگردد. او مي‌افزايد: اين لك ها، لك هاي قهوه اي كمرنگي ميباشد كه گهگاه نيز ممكن ميباشد بتدريج پر رنگ شود؛ اما اين لك ها خوش خيم بوده و خطري ندارد.
به گفته اين كارشناس پوست و گيسو، وجود چنين لك هايي صرفا از لحاظ زيبايي براي شخص خلل ساز خواهد شد و به همين عامل براي برطرف كردن شان نيز از معالجه هاي دارويي به كارگيري نمي‌شود. در صورتي‌كه كه شخص بخواهد اين لك ها را از در بين غالب شود، مي اقتدار آنها‌را سوزاند يا اين كه يخ زده كرد. لايه برداري و ليزر هم از ساير طرز هايي ميباشد كه به ياري آن مي اقتدار لك ها را از در بين پيروزي.
 
داروهايي كه پوست را لك مي‌كندبيماري ها و داروهايي يگانه هم مي‌تواند عاملي باشد براي توليد لك هاي پوستي. پزشك احساني در اين مورد ميگويد: مصرف بعضا داروها قادر است موجب بروز لك هاي پوستي شود و اين لك ها كه اكثر اوقات در پوست فيس موجود است، با روشنايي خورشيد پر رنگ خيس و اضافه خواهد شد. با جدا دارو اما اين لك ها تا حد متعددي بهبود مييابد و حتي ممكن ميباشد كمرنگ خيس و محو شود.
او با اشاره به بيماري هايي كه منجر ساخت لك هاي پوستي مي‌شود، توضيح ميدهد: برخي از بيماري هاي پوستي مانند «لكن پلان» نيز قادر است لك هايي در چهره يا اين كه نواحي ديگر تن ساخت نمايد. اين لك ها ممكن ميباشد قهوه اي و پهناور باشد و تعدادشان نيز قادر است ارتقاء يابد.
تغذيه درست هم از ساير عامل ها موءثر در مراقبت تندرست و شادابي پوست ميباشد و بدون شك، كمبود بعضي از مواد غذايي قادر است يكي كارداران ساخت لك هاي پوستي باشد. پزشك احساني دراين مورد ميگويد: ويتاميني كه كمبود آن در تن مي‌تواند موجب بروز لك هاي پوستي شود، ويتامين B12 ميباشد و معمولا بقيه مسائل تغذيه اي چندان نقشي در اين باره ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.